-
Poslednjih 5 pesama
- Massimo - Jugo
- U Škripcu - Izgleda Da Nismo Sami
- Aleksandra Radović - Proslo Me Je
- Elektricni Orgazam - Igra R'n'R cela Jugoslavija
- Magazin - Ako poludim
-
Propuštene emisijeOstale emisije
-
PreporučujemoProja sa šampinjonima
Ako vam je dosadila klasična proja isprobajte ovaj recept. Verujemo da će se mnogi vas oduševiti, posebno ako ste ljubitelji šampinjona.
-
ZdravljeSušenje veša u zatvorenom prostoru nosi potencijalne rizike po zdravlje!
Sušenje veša napolju proteklih meseci nije bila uobičajena praksa, što zbog vetra, što zbog niskih temperatura.... Ali, da li je sušenje veša u zatvorenom prostoru zaista dobro rešenje?
Započnite dan na pravi način: Pet koraka za bolji krvni pritisakVisok krvni pritisak, poznat i kao hipertenzija, tihi je ubica koji pogađa više od milijardu ljudi širom sveta. Ako se ne kontroliše, može povećati rizik od srčanog i moždanog udara, bolesti bubrega i srčane insuficijencije. Srećom, hipertenzija nije neizbežna. Krvni pritisak se često može držati pod kontrolom jednostavnim promenama načina života, a neke od njih možete primeniti čim se probudite.
-
PutovanjaPet država u svetu koje nemaju aerodrome: Kako funkcioniše njihov saobraćaj?
Iako su aerodromi simboli ekonomskog i društvenog razvoja, postoje zemlje u kojima jednostavno nema prostora za njihovu izgradnju. Avio-saobraćaj nudi prednosti koje drugi vidovi prevoza ne mogu u potpunosti da zamene – brzinu, udaljenost i povezanost sa svetom. Zato je retkost pronaći državu bez aerodroma, ali ipak postoji nekoliko takvih primera.
Vijetnam je trenutno najpopularnija spa destinacija na svetuPrema godišnjem izveštaju o spa trendovima, Google pretrage povezane sa spa odmorima najviše su porasle upravo u ovoj jugoistočnoazijskoj zemlji.
-
PreporučujemoSaveti stručnjaka: Evo koliko bi često trebalo da peremo posteljinu!
Pranje posteljine zavisi od nekoliko faktora. Prvi je osnovna higijena – ako vam je stalo do nje, pratićete ih redovno. Drugi zavisi od toga koliko često delite krevet sa nekim. Treći se odnosi na to da li ste mladi student. U tom slučaju higijena vam možda nije prva na listi prioriteta, a trebalo bi da bude.
Održavanje dušeka: Koliko često treba da ih usisavamo?Verovatno redovno usisavate podove i nameštaj, ali postoji jedan deo doma koji mnogi često zanemaruju – dušek. Iako na prvi pogled deluje čist, on može biti pravo leglo prašine, alergena i grinja, što može negativno uticati na kvalitet vazduha i vaš san. Zato je važno da ga redovno održavate i usisavate, kako biste smanjili nakupljanje nečistoća i poboljšali higijenu spavaće sobe.
-
Kursna lista
Kupovni Srednji Prodajni EUR 116.28 117.10 117.92 CHF 122.87 123.73 124.60 USD 112.23 113.02 113.81
-
Da li će ljudi preći na biljno meso ako bude jeftinije od pravog mesa?
Biljne alternative mesu postaju sve popularnije, ali mnogi potrošači i dalje nisu spremni da ih u potpunosti prihvate. Iako su etički, ekološki i zdravstveni razlozi važni, praktični faktori i dalje igraju ključnu ulogu u oblikovanju potrošačkih navika. Nova studija otkriva šta je ljudima zaista presudno pri izboru između mesa i njegovih zamena.
11-02-2025 | 11:16 | Autor/Izvor: Naxi media, Earth.com
Foto: Bigstock, Mvelishchuk
Tim istraživača sa Univerziteta Martin Luter u Hale-Vitenbergu, Humboldt univerziteta u Berlinu i Univerziteta Georg Avgust u Getingenu sproveo je anketu među 2.100 američkih potrošača. Njihovi nalazi pokazuju da cena ima veći uticaj na odluke o kupovini nego sličnost sa mesom.
Ova studija dovodi u pitanje uobičajene pretpostavke o ponašanju potrošača na rastućem tržištu biljnih alternativa mesu.
Većina ljudi nema ništa protiv biljnog mesa
Uprkos sve većem broju biljnih opcija, meso i dalje ostaje dominantan izbor. Mnogi potrošači i dalje preferiraju tradicionalno meso, iako su biljne alternative dostupne već godinama.
„Iako je ponuda biljnih alternativa sve veća, potražnja za mesom i dalje opstaje. Nažalost, postoji vrlo malo pouzdanih podataka o opštoj prihvaćenosti ovih alternativa, uslovima koji bi ih učinili privlačnijim i o tome da li su one samo trenutni trend,” rekao je Stefen Jan, glavni autor studije.
Ovaj nedostatak podataka otežava proizvođačima hrane i donosiocima odluka da efikasno promovišu biljne opcije. Istraživači su se fokusirali na američko tržište zbog njegove izuzetno visoke potrošnje mesa.
„Sjedinjene Američke Države su jedna od zemalja s najvećom potrošnjom mesa na svetu. Na primer, samo u 2023. godini, prosečan Amerikanac je konzumirao oko 25 kilograma govedine,” dodao je Jan.
Preferencije potrošača pri izboru burgera
Da bi razumeli preferencije potrošača, istraživači su ispitanicima predstavili četiri vrste burgera:Tradicionalni burger od govedine
Biljni burger koji imitira meso (analogni)
Vegetarijanski burger koji liči na meso po izgledu, ali ne i po ukusu i teksturi (polu-analogni)
Falafel burger (neanalogni)
Ispitanici su videli slike i opise pre nego što su doneli odluku. Očekivano, tri četvrtine učesnika izabralo je goveđi burger. Međutim, istraživače je iznenadio poredak biljnih alternativa – falafel burger se pokazao kao najpopularnija opcija, dok je biljni analogni burger zauzeo poslednje mesto.
„Nismo očekivali da će falafel burger biti najpoželjnija biljna alternativa, dok će burger koji oponaša meso biti najmanje popularan. Ovo pobija uvreženo mišljenje da su zamene za meso konkurentne samo ako su što sličnije originalu,“ objasnio je Jan.
Rezultati sugerišu da potrošači možda ne traže isključivo proizvode koji imitiraju meso, već su otvoreniji za opcije koje imaju sopstveni identitet.
Cena ne menja izbor potrošača
Druga faza studije ispitivala je da li bi snižavanje cene biljnih alternativa učinilo ove proizvode privlačnijim.
Mnogi zagovornici smatraju da bi biljne alternative trebalo da budu cenovno konkurentne mesu kako bi potrošači prešli na njih. Međutim, istraživanje pokazuje da izjednačavanje cena nema značajan uticaj na odluke potrošača.
„Trenutno su alternative mesu skuplje od pravog mesa, pa se često govori o njihovom pojeftinjenju. Međutim, otkrili smo da cena sama po sebi ne utiče na izbor – većina ljudi će i dalje odabrati meso čak i ako košta isto kao biljna alternativa,“ naveo je Jan.
To znači da će se potrošači pre odlučiti za biljno meso samo ako postoji očigledna finansijska korist.
Potrošači biraju biljno meso kad je znatno jeftinije
Iako izjednačavanje cena ne menja preferencije, značajniji popusti to mogu učiniti. Istraživanje je pokazalo da kada su biljni burgeri bili najmanje 10% jeftiniji od mesnih, njihova prodaja je porasla za 14%. Kada je cena biljnih burgera pala na polovinu cene goveđeg, broj potrošača koji su ih birali se udvostručio.
Ovi rezultati pokazuju da jak finansijski podsticaj može promeniti potrošačko ponašanje. Ljudi koji nemaju izraženu sklonost ka mesu mogu se odlučiti za biljne alternative ako ušteda bude dovoljno velika.
Muškarci brže prelaze na alternative
Zanimljiv trend pojavio se kada su istraživači analizirali uticaj cene na različite demografske grupe.
Rezultati su pokazali da su muškarci, koji generalno više vole meso, spremniji da pređu na biljne alternative kada cena padne. Čak su i oni koji nikada nisu probali mesne zamene bili voljni da ih testiraju ako su bile značajno jeftinije.
Ovo osporava uvreženo mišljenje da su žene sklonije biljnim dijetama. Dok žene češće biraju vegetarijanske i veganske opcije iz zdravstvenih i etičkih razloga, muškarci su, čini se, više vođeni finansijskim faktorima.
Uloga percepcije u odabiru potrošača
Pored cene, percepcija igra ključnu ulogu u izboru hrane. Potrošači često povezuju biljne burgere s ultra-prerađenom hranom, koja ima lošu reputaciju.
Neki ih izbegavaju zbog bojazni od veštačkih sastojaka ili zbog uverenja da nisu zdravi kao cela biljna hrana.
„Restorani i proizvođači hrane mogli bi povećati prodaju vegetarijanskih i veganskih alternativa ako bi ih nudili po nižim cenama od mesnih opcija. Našoj studiji sugeriše da verna imitacija mesa nije ključ uspeha – možda zato što ih mnogi ljudi doživljavaju kao ultra-prerađene proizvode,“ rekao je Jan.
Ovi nalazi ukazuju na to da bi kompanije trebalo da se fokusiraju ne samo na snižavanje cena, već i na poboljšanje percepcije biljnih proizvoda. Marketinške kampanje koje naglašavaju prirodne sastojke i zdravstvene benefite mogle bi privući veći broj potrošača.
Široka ponuda ključ uspeha
Jedan od ključnih zaključaka studije jeste značaj raznovrsnosti. Potrošači imaju različite preferencije, i ne postoji univerzalna zamena za meso koja bi odgovarala svima.
Na osnovu ovih rezultata, istraživači preporučuju da se tržištu ponudi širi spektar biljnih opcija umesto isključivog fokusa na proizvode koji imitiraju meso. Ljudi su spremniji da probaju proizvode koji imaju sopstveni identitet.
Studija dovodi u pitanje tradicionalne pretpostavke o alternativama mesu i naglašava važnost cene u oblikovanju potrošačkih odluka. Iako popularnost biljnih proizvoda raste, kompanije i donosioci odluka moraju uzeti u obzir šta zaista utiče na ponašanje potrošača. Niže cene i raznovrsnija ponuda mogli bi biti ključ za širu prihvaćenost biljnih alternativa.
Studija je objavljena u časopisu Proceedings of the National Academy of Sciences. -
Pročitajte i...Nauka otkriva jednostavan trik za komunikaciju sa mačkama
Mačke su poznate po svojoj nezavisnosti (i nežnoj, pahuljastoj spoljašnjosti), ali ako imate osećaj da vas vaš ljubimac ignoriše, možda je problem u tome što ne govorite njegovim jezikom.
Psihološki ritmovi: Kako se mentalno zdravlje menja tokom dana?Mnogi su doživeli da se probude u dobrom raspoloženju, ali da se do kraja dana osećaju iscrpljeno. Novo istraživanje potvrđuje da ovaj obrazac nije samo lični osećaj – već široko rasprostranjen trend. Prema studiji, mentalno zdravlje i osećaj blagostanja dostižu vrhunac ujutru i postepeno opadaju tokom dana, dostižući najniži nivo oko ponoći.
Aerodromi imaju čudan uticaj na ljudsko ponašanje: Evo zaštoMnogi od nas su bili svedoci neobičnog, pa čak i antisocijalnog ponašanja na aerodromu ili tokom leta. To može da varira od bezazlenih radnji poput spavanja na podu ili vežbanja joge ispred sistema za prikazivanje informacija o letovima, do ozbiljnih incidenata poput pijanih svađa ujutro ili čak pokušaja otvaranja vrata aviona u sred leta.
-
Komentari
Komentara: 0
Postavi komentar: