-
Poslednjih 5 pesama
- Parni Valjak - Ugasi me
- Kiki Lesendrić - Te noci smo se potukli zbog nje
- Magazin - Opijum
- Azra - Balkan
- Marija Šerifović - Jedan Dobar Razlog
-
Propuštene emisijeOstale emisije
-
PreporučujemoAromatični pire od celera
Možda pire od celera nije prva stvar koju ćete poželeti da pripremite kao dodatak uz vaše glavno jelo, a li ipak imajte dve stvari na umu pre nego što odustanete. Pire od celera se služi u mnogim poznatim i visoko rangiranim restoranima i savršeno se uklapa uz meso. Takođe pire od celera je definitivno zdravija verzija.
-
ZdravljeUbrzajte metabolizam uz dva začina koja možete da dodate u kafu
Uz dva začina ne samo da možete da obogatite ukus kafe, već možete i da ubrzate vaš metabolizam.
Naučnici otkrivaju: Posebna ishrana može da uspori starenje mozgaIako za sada ne postoji način da se proces starenja mozga zaustavi, moguće je usporiti njegov pad, a nova studija ukazuje na ključnu ulogu nivoa šećera u krvi u brzini starenja mozga.
-
PutovanjaNajbolje zimske destinacije u Evropi ove sezone!
Magazin TimeOut kreirao je listu najboljih destinacija za zimski period. Navodi se da moežete da birate mesta od severa Finske do fantastičnih ulica Španije, pa evo gde biste sve mogli da otputujete ove zime!
Firenca najavljuje desetogodišnji plan borbe protiv prekomernog turizmaGradonačelnica Firence, Sara Funaro, predstavila je deset tačaka plana za suzbijanje problema prekomernog turizma.
-
PreporučujemoPet prirodnih načina da održite svež miris u vašem domu
Ako želite da vaš dom uvek miriše sveže i prijatno, ali želite da izbegnete sintetičke osveživače vazduha, mnogobrojna su rešenja koja možete da isprobate. Evo pet efikasnih metoda za postizanje svežeg mirisa u vašem domu...
Cimet nije samo ukusan začin – isprobajte ga i kao sredstvo za čišćenjeCimet je verovatno jedan od najpopularnijih začina na svetu, cenjen zbog svog bogatog ukusa i mirisa. Dodajemo ga raznim jelima, od slanih do slatkih, ali mnogi ne znaju da ovaj začin ima i primenu u domaćinstvu – može biti vrlo koristan za čišćenje i osvežavanje prostora.
-
Kursna lista
Kupovni Srednji Prodajni EUR 116.18 117.00 117.81 CHF 124.68 125.56 126.44 USD 110.15 110.93 111.70
-
Dirljiva priča Harisa Pašovića o tome kako je nastao Sarajevo film festival
Večeras počinje 30. Sarajevo film festival, a verujemo da će priča o tome kako je i u kakvim uslovima nastajala ova prestižna manifesticaja oduševiti, zaintrigirati i dirnuti mnoge...
16-08-2024 | 13:50 | Autor/Izvor: Naxi media, Haris Pašović
Foto: Naxi media
Haris Pašović, čuveni pozorišni reditelj, univerzitetski profesor iz Bosne i Hercegovine i Jugoslavije i ujedno i inicijator ovog prestižnog festivala podelio je na svom Fejsbuk profilu priču o njegovom nastanku. Tekst uz saglasnost Harisa Pašovića prenosimo u celosti.
"Ideju za Sarajevo Film Festival dobio sam jednog dana sjedeći u mojoj kancelariji u Festivalu MES i slušajući grantiranje u daljini. Pitao sam se: “Kakvi se sada filmovi snimaju u svijetu?” i pomislio da tražim preko mojih prijatelja, stranaca koji su radili u opkoljenom Sarajevu, da nam nekoliko evropskih reditelja pošalje svoje nove filmove na tadašnjem video formatu VHS. Mislio sam: “Ok, dobićemo možda desetak filmova; pokazaćemo ih ovdje kod nas u kancelariji Festivala MES na video-player-u; dolaziće možda 30-tak ljudi da pogledaju te filmove i to će biti Sarajevo Film Festival. U ratnu jesen 1993. pokrenuo sam stvaranje prvog Sarajevo Film Festivala. Tema festivala je bila “Poslije kraja svijeta.” Mladi ljudi u timu Festivala MES su pripremali festival, prevodili i titlovali filmove, pravili rasporede prikazivanja.
Interes je prevazišao moja najsmjelija očekivanja. Naše kolege iz svijeta su nam poslale oko 150 filmova koje smo prikazivali u tri kina, a gledalaca je bilo više od 20.000. Holandski legendarni dokumentarista Johan Van Der Keuken je zabilježio dio te atmosfere u svom dokumentarnom filmu o prvom Sarajevo Film Festivalu. U jednom trenutku sastao sam se sa Salkom Hasanefendićem, tadašnjim direktorom “Oslobođenja." Zamolio sam ga da u “Oslobođenju” objave specijalni dodatak koji bi bio katalog prvog Sarajevo Film Festivala; besplatno naravno. Slušalo me je pažljivo, a onda je nastala tišina. Znao sam da razumije važnost moje molbe, ali i da nije lako odlučiti da u strašnoj ratnoj neštašici papira, daju dodatne strance za filmski festival! Za vrijeme Opsade Sarajeva, dnevni list “Oslobođenje” je izlazilo na osam stranica. Na 4 stranice su bili izvještaji sa ratišta. Na naredne četiri stranice bile su smrtovnice za poginule. Jednog dana sam vidio da je jedan otac svome ubijenom sinu u smrtovnici citirao stihove: “Nebom stupa, nebom lupa moja generacija/jedan po jedan srešćemo se svi.” Taj trenutak se urezao u moje srce zauvjek. Bio je to citat iz pjesme Omara Mjesečara. Salko Hasanefendić je rekao: “Daćemo osam stranica.” Slušao sam u nevjerici – “Oslobođenje” će štampati dodatnih osam stranica! Cijeli jedna broj, dakle cijeli jedan dan svog života, “Oslobođenje” će dati Sarajevskom filmskom festivalu! Bio sam presretan. Pozvao sam Nadu Salom, urednicu za kulturu u “Oslobođenju” da napravimo katalog. Ona je došla odmah u prostorije Festivala MES i sa Lejlom Pašović, Lejlom Hasanbegović, Mirsadom Bjelak i ostalim članovima tima užurbano pisala opise filmova. Nada je pozvala Marinu Rodić, tehničku urednicu “Oslobođenja” i Marina je odmah počela priremati fotografije i prelamati katalog. Zaviršili smo pripremu te večeri, i Marina i ja smo ponijeli materijale i uskočili u kombi koji je povremeno vozio iz centra grada do zgrade “Oslobođenja” – relativno govoreći. Kod same zgrade “Oslobođenja” je bila prva linija i nije se moglo u potpunosti prići kolima bez velikog rizika. Te večeri se čula jaka pucnjava. Vozač nas je dovezao na nekih 300 metara od zgrade i rekao “Ja ne smijem dalje.” Marina je znala put kroz neku visoku travu i neko grmlje; puzali smo, ona je puzala naprijed, a ja sam je slijedio; oboje stiskajući papire i fotografije uz sebe kao nešto najdragocjenije. Napokon smo došli nekako do zgrade, i ja sam slijedio Marinu u podrume gdje su bile smještene redakcije, štamparija, i neke improvizovane spavaone. Ljudi su izlazili iz mračnih hodnika, pozdravljali smo se, sve je bilo kao u nekom postapokaliptičkom filmu, izuzev raspoloženja – jer koga god smo sreli, bio je nasmijan. Marina i ja smo otišli kod Ibrahima Cuce Horića, mog druga iz gimnazije, koji je bio dežurni grafički urednik te noći. Obradovali smo se obojica, sretni što je onaj drugi živ, i odmah se zajedno sa Marinom bacilli na posao.
Složili smo katalog; ispravili greške i Cuco je poslao katalog u štampu. Otišli smo da vidimo prvi otisak, bili zadovoljni, i mene su poslali da malo odspavam do ujutro, kad će me prebaciti do centra grada. Probudili su me oko 7 sati i onda se sve odvijalo nevjerovatno brzo. Izveli su me van, tamo su velikom brzinom utovarali novi broj “Oslobođenja” u bijeli Golf dvojku, u prostor gdje je nekad bilo zadnje sjedište. Ubacili su i mene zajedno sa novinama; naprijed su bili vozač i jedan distributer. Sjedio sam zatrpan stotinama brojeva novog “Oslobođenja”, uspio da otvorim jedan broj i vidio divno odštampan katalog festivala, a onda je vozač krenuo i vozio preko 100 km/h (standardna brzina u opkoljenom Sarajevu da bi se izbjegli snajperi). Na Otoci, pored mosta, stajali su ljudi i čekali novo “Oslobođenje” sa pripremljenim BH bonovima u rukama (tadašnji “novac”), Golf se zaustavio nakratko, distributer otvorio prozor, ljudi su davali bonove, on im je brzo davao novine, sve se događalo kao u nekom akcionom filmu. Krenuli smo dalje, opet sto na sat; opet se zaustavili, sve se ponovilo na još nekoliko raskrsica. Bila je neka nevjerovatna tajna između “Oslobođenja” i čitalaca u tom jutarnjem ritualu u kojem su rizikovali živote i oni koji su dijelili “Oslobođenje” i čitaoci. Iz bijelog Golfa dvojke distributera “Oslobođenja” izašao sam kod Šipadove zgrade u Titovoj ulici. Ljudi su prolazili pored mene i u hodu čitali novi broj “Oslobođenja.” Vidio sam da sa radoznalošću razgledaju naslovnu stranicu specijalnog dodatka na kojoj je bila fotografija: Sa stare elektrane ,jedan momak je skako “laste” u Miljacku, a dole u vodi stajali su drugi kupači i gledali ga. Annie Lieboviz, najbolja svjetska fotografkinja, snimila je ovu fotografiju u julu 1993. na kupalištu na Bentbaši. Iznad fotografije je pisalo “SARAJEVSKI FILMSKI FESTIVAL – POSLIJE KRAJA SVIJETA.” Bio sam jako ponosan – na Sarajevo, na moj tim iz Festivala MES, na “Oslobođenje.” Nisam nikada poslije toga sreo Salku Hasanefendića, Marinu Rodić ni Ibrahima Cucu Horića. Ali oni su uvijek bili i ostali veliki u mojim očima i mome srcu! Sa Nadom Salom, ponekad, rijetko, se sretnem ili čujem nakratko. Oni su moji heroji Sarajeva, ali i filmskog festivala! Sarajlije su rizikovali svoje živote da bi gledali predstave Festivala MES i filmove prvog Sarajevo Film Festivala. Ovo nije metafora – oni su bukvalno rizikovali živote za kulturu. Predstave, filmovi, koncerti i izložbe u Sarajevu pod Opsadom bili su izraz civilizacije i ljudskog dostojanstva. Festivale čini publika – “obični” gledaoci koji u mraku urone u umjetničko djelo. Oni su stvarni razlog svakog festivala – ti umjetnikovi nepoznati saučesnici u stvaranju smisla". -
Pročitajte i...Tajanstvene senke otkrivaju kako je Zemlja povezana sa Suncem
Još od davnina, Sunce je nam je darovalo svetlost i toplotu, i oduvek je izvor života. Njegovi zraci podstiču rast biljaka, donose proleće, a zatim bogate žetve.
Novopazarske mantije proglašene za najbolje pecivo na svetu!Novopazarske mantije zauzele su prvo mesto na listi deset najboljih peciva na svetu prema izboru gastro vodiča "Taste Atlas".
Jedinstveno osiguranje: Kopenhagen garantuje sreću novim stanovnicima!Preseljenje u inostranstvo može delovati zastrašujuće, ali ako planirate da se preselite u Kopenhagen, imamo sjajnu vest – koja će vam verovatno olakšati brige bar malo.
Četiri ključne stvari koje stjuardese primete kod putnika prilikom ukrcavanjaSigurno ste primetili da vas stjuardese pažljivo odmere prilikom ukrcavanja u avion, a za to postoji nekoliko dobrih razloga.
-
Komentari
Komentara: 0
Postavi komentar: