Slušate: Jutro uz Svetu Stefanovića

Pesma: Bijelo dugme - Ako ima Boga

Jutro uz Svetu Stefanovića
Naxi Radio
  • Poslednjih 5 pesama
    1. Bijelo dugme - Ako ima Boga
    2. Djavoli - Vino noći
    3. Crvena jabuka - Dirlija
    4. Gibonni - Mirakul
    5. Željko Joksimović - Devojka
  • Beograd Uzivo
  • Propuštene emisije
    Ostale emisije
    1. 8. april - 1 - Dodir noći
    2. 8. april - 2 - Dodir noći
    3. 8. april - 3 - Dodir noći
    4. Tatjana Kecman - Utorak - Mojih 50
    5. 7. april - 1 - Dodir noći
  • Preporučujemo
    Aromatični rižoto sa škampima Aromatični rižoto sa škampima

    Ovaj prefinjeni rižoto svojim bogatim ukusom dočaraće vam miris mora i probuditi osećaj letnjeg odmora.

    Kremasta čorba od celera Kremasta čorba od celera

    Mnogi ljudi možda neće pozitivno reagovati ako im predložite čorbu od celera kao opciju za obrok. Međutim, imajte na umu da celer ima specifičan i pun ukus i da upravo ova čorba lako može d avam postane omiljena...

  • Zdravlje
    Oslobodite se dosadnog hrkanja uz ovih 7 saveta! Oslobodite se dosadnog hrkanja uz ovih 7 saveta!

    Možda ste među 45% odraslih koji povremeno hrču ili poznajete nekoga ko to radi. Iako se često šalimo na račun onih koji često hrču imajte na umu da je hrkanje često ozbiljna stvar.

    Pet načina da usporite starenje uz pravu ishranu Pet načina da usporite starenje uz pravu ishranu

    Retki su oni koji se ne zabrinu zbog prvih bora, a većina nas, barem u nekim životnim fazama, želi da uspori proces starenja. Iako ga nije moguće potpuno zaustaviti, uz malo brige o sebi možemo izgledati i osećati se mlađe. Ključnu ulogu u tome ima ishrana.

  • Naxi aplikacija radio 2
  • Putovanja
    Najglamurozniji gradovi Evrope prema novoj studiji Najglamurozniji gradovi Evrope prema novoj studiji

    Pilates studiji, spa centri i saloni lepote – ovi gradovi ih imaju u izobilju!

    Amsterdam je najlepši u aprilu i maju Amsterdam je najlepši u aprilu i maju

    April i maj predstavljaju idealno vreme da se uputite u Amsterdam, čaroban grad koji možete da istražujete šetajući, vozeći bicikl - koji je zaštitni znak Amsterdama, ili ploveći kanalima na brodiću.

  • Preporučujemo
    Prirodni trikovi za mekšu i svežiju posteljinu Prirodni trikovi za mekšu i svežiju posteljinu

    Nakon dužeg korišćenja ili skladištenja, posteljina i pokrivači mogu da izgube svoju mekoću i svežinu, da postanu grubi i manje prijatni na dodir. Umesto da posegnete za kupovnim omekšivačima punim hemikalija, postoji jednostavan i prirodan način da ih osvežite i omekšate koristeći sastojke koje verovatno već imate kod kuće.

    Kako skuvati savršena jaja uz jednostavan trik? Kako skuvati savršena jaja uz jednostavan trik?

    Iako kuvanje jaja deluje kao jednostavan zadatak, često se dešava da rezultat ne ispadne savršen – žumance bude previše tečno ili previše tvrdo, a ljuska se teško ljušti. Međutim, uz pravilan pristup i jedan jednostavan trik koji preporučuje Michelinov kuvar Tom Šepard, možete svaki put dobiti savršeno kuvana jaja. T

  • Kursna lista
    Kupovni Srednji Prodajni
    EUR 116.36 117.18 118.00
    CHF 124.14 125.02 125.89
    USD 105.95 106.69 107.44
  • Povezani članci
  • Dve belgijske predstave na 53. Bitef-u

    Predstojeći, 53. Bitef biće tematski posvećen problemu sveopšteg raspada društva i zajednice, ali i mogućnostima njihove obnove, a umetničkom linijom pokušaće da izbriše granice scene i gledališta, odnosno izvođača i publike. Obe linije 53. Bitefa manifestuju dve belgijske predstave - Orest u Mosulu NT Genta, u režiji Mila Raua, i Pozvani koreografa Sepa Bajensa, najavio je na I Bitefovoj centralnoj konferenciji u Briselu umetnički direktor Bitefa Ivan Medenica.




    13-06-2019 | 11:46 | Autor/Izvor: Naxi media-Bitef PR

    Foto: Bigstockphoto/ Elnur

     

    Predstavom Orest u Mosulu Mila Raua, jednog od politički i umetnički najradikalnijih i najznačajnijih svetskih reditelja današnjice, 53. Bitef biće svečano i otvoren 18. septembra, dok će Bajensova predstava Pozvani (Invited), u produkciji briselske kompanije Ultima vez, biti izvedena na zatvaranju 26. septembra.

    Glavni tematski koncept 53. Bitefa čine predstave koje se bave raspadom prevashodno političke zajednice (ali i porodice, i ljubavnih/partnerskih odnosa), ali i one koje pokušavaju da ponude alternativu. Ta se alternativa svodi na obnovu humanističkih vrednosti na kojima se moderna zajednica zasnivala od perioda prosvetiteljstva do naših dana: slobodu, jednakost, solidarnost, kolektivni rad i zalaganje, poverenje, rekao je Medenica na konferenciji za novinare u Flamanskom institutu za kulturu.

    Rau je predstavu Orest u Mosulu, čija je premijera bila u aprilu ove godine, postavio u grad Mosul u Iraku, podjednako razoren i terorom Islamske države (ISIS), čija je bio prestonica, i napadima američke avijacije protiv islamista.

    Predstava kombinuje filmski materijal iz Mosula i živu scensku radnju koja obnavlja snimljene prizore, prožimajući priču o razaranju Troje i vladarskog doma Argosa s razaranjem Mosula u kome se nalazi Niniva, mnogo starija civilizacija od naše/grčke, spaja belgijske i iračke glumce, fikciju i dokument. Za razliku od Eshila, Rau ne nudi izmirenje i uspostavljanje demokratije i pravde, već jasno ukazuje da su globalna razaranja, nasilje jednih koje rađa nasilje drugih, nepravda, urušavanje demokratije - sveopšta obeležja današnjeg sveta.

    Rau je u video poruci, emitovanoj na I centralnoj konferenciji 53. Bitefa, naveo da njegova predstava postavlja pitanje da li je demokratija danas moguća.

    Svojevrsni odgovor u tom pogledu pružiće i predstava Pozvani Sepa Bajensa koja nosi deo glavnog programa koji objedinjuje umetnička linija posvećena ovoga puta tzv. imerzivnom pozorištu, odnosno onome koje briše razliku scene i gledališta, izvođača i gledalaca i u kojem publika participira.

    Kako je istakao Medenica, Bajensova predstava postavlja pitanje da li teatar sam po sebi, sa svojim strategijama i formama, može da bude sredstvo za izgradnju novih zajednica u savremenom društvu koje se urušava politički.

    Za mene najuzbudljiviji deo Sepove predstave je politički aspekt, iako to možda nije bila umetnikova namera, rekao je Medenica, navodeći da se gotovo do kraja te predstave ne zna ko su sve izvođači, jer su različitih godina, pola, porekla, pomešani su sa gledaocima u zajedničkom, praznom prostoru.

    Shvatamo da je neko izvođač tek kad nama ili drugome priđe, pogleda u oči, pruži ruku i pozove da zajedno trčimo, ležimo, pravimo različite prostorno-koreografske konfiguracije i tako se oslobađamo stega, iskušavamo odnose poverenja, solidarnosti, podrške, kolektivnog rada, tj. kreacije, rekao je Medenica, navodeći da je Bajensova predstava simbol nade i primer kako se teatarske strategije mogu koristiti za stvaranje boljeg sveta i novih zajednica.

    Bajens je ispričao da je pre osam godina, kada je počeo da radi sa kompanijom Ultima vez, najpre organizovao radionice sa različitim grupama ljudi u Molenbeku - briselskom kvartu u kojem, inače, živi i brojno migrantsko stanovništvo. U predstavi učestvuju tri muzičara i 12 izvođača, od kojih najmlađi ima 12, a najstariji 85 godina, dok za vreme izvođenja, nakon ulaska publike, na sceni bude u jednom trenutku i oko 150 ljudi.

    Prema rečima Bajensa, publika može da odluči šta da se radi na sceni, a to u jednom trenutku i postaje isključivo njena odgovornost, jer se izvođači povlače.

    Ljudi postaju svesni da su i sami odgovorni za to što se dešava, rekao je Bajens i dodao da se izvođači predstave vraćaju na scenu posle kraćeg vremena, u zavisnosti od toga kako publika na sceni reaguje.

    Bajens je rekao da se na taj način ,,teatar vraća narodu“.

    Ipak, poruka njegove predstave nije samo optimistička, budući da postoji i deo publike koji ne želi da participira. To je, takođe, deo zajednice, našeg života, rekao je Bajens.

    Konferenciji 53. Bitefa u Flamanskom kulturnom centru prisustvovali su i predstavnici evropskih pozorišnih mreža - Međunarodne mreže za savremene izvođačke umetnosti (IETM) i Evropske asocijacije festivala (EFA), kao i ambasadorka Srbije u Belgiji Marina Jovićević, kojoj se Medenica takođe zahvalio.

    Belgija će, inače, biti i najzastupljenija i najvidljivija nacionalna produkcija na 53. Bitefu, čime se nastavlja tradicija koju su predstave iz te zemlje uspostavile poslednjih par godina kao neke od najzapaženijih produkcija - Olimp: U slavu kulta tragedije Jana Fabra koja je osvojila Grand prix 2017. godine i Rekvijem za L. Alana Platela, koja je dobila ovacije publike 2018. godine u Sava centru i osvojila specijalnu nagradu.

    Naredno izdanje Bitefa biće tradicionalno održano u drugoj polovini septembra, a u okviru glavnog programa, publika će imati priliku da vidi predstave iz vanevropskih zemalja, najkvalitetnija domaća i regionalna ostvarenja, ali i tradicionalno, produkcije iz vodećih evropskih pozorišta.

     

  • Pročitajte i...
    Sezona emocija i vrhunskih doživljaja u Madlenianumu u martu! Sezona emocija i vrhunskih doživljaja u Madlenianumu u martu!

    Ako tražite večeri ispunjene strašću, emocijama i vrhunskim umetničkim doživljajem, Madlenianum je prava adresa. Ove sezone, repertoar donosi spektakl za sva čula – od duboko emotivnih drama i duhovitih komedija do raskošnih opereta i koncerata koji diraju dušu.

    Predstava Rolerkoster Ateljea 212 dobila je prestižne nagrade na festivalu u Banja Luci Predstava Rolerkoster Ateljea 212 dobila je prestižne nagrade na festivalu u Banja Luci

    Predstava Rolerkoster Jelene Kajgo u režijii Milice Kralj, osvojila je priznanja na 25. Teatar festu „Petar Кočić“ u Banja Luci, saopštavaju iz Ateljea 212.

    10 godina Šekspir festivala 10 godina Šekspir festivala

    Šekspir festival proslavlja svoj 10. rođendan! Ovaj jedinstveni festival u našoj u zemlji, koji od 2014. godine publici predstavlja savremene svetske produkcije Šekspirovih dela, ove godine se održava od 29. juna do 5. jula.

    Veče mjuzikla na Terazijama premijerno u maju Veče mjuzikla na Terazijama premijerno u maju

    Na velikoj sceni Pozorišta na Terazijama u maju će premijerno biti izvedena predstava Veče mjuzikla na Terazijama, po tekstu Milene Depolo, a u režiji Darijana Mihajlovića.

  • Komentari

    Komentara: 0

    Postavi komentar: